Landingspagina testpagina

USB-C adapter voor een DELL laptop gezocht?

Dell biedt tegenwoordig bij zijn XPS 15, XPS 13, 13-inch, 15-inch en 17-inch Latitude, Chromebook, Inspiron, 5000-serie, 7000-serie, G-serie en Alienware laptops, notebook, ultrabooks en 2-in-1 hybrides een USB-C poort (bekijk het verschil). Op deze USB-C poort (Dell noemt dit een USB 3.1 gen 1 Type-C poort) kan, afhankelijk van het model, randapparatuur worden aangesloten via een adapter, hub of dock zodat bijvoorbeeld USB 3.0 A, HDMI, VGA, SD kaartlezers en meer aangesloten kunnen worden.

Uitleg USB-C aansluiting

USB-C kan meer dan de bekende rechthoekige USB A poort. Naast dat de USB-C poort symmetrisch is, kan hij ook technisch meer. De USB-C poort is ontworpen om dé algemene aansluiting voor alles te worden. Zo kán in principe een USB-C poort:

• Output van video via een Adapter (naar HDMI, DVI, DisplayPort, VGA, etc)
  • Stroomoverdracht
  • Dataoverdracht tot wel 10GB /s

Het verschilt echter per apparaat wat de USB-C poort kan. Let hier dus goed op wanneer je er USB-C adapter nodig hebt.

Ons aanbod usb-c adapters voor DELL

Bekijk hieronder onze collectie aan USB-C Adapters, Hubs en Docks voor uw Dell Laptop.
Let op: Bekijk eerst welke aansluitingen uw Dell laptop ondersteunt via zijn USB-C of Thunderbolt 3 poort(en) in de productspecificaties of gebruiksaanwijzing van uw laptop.

Voor 22u op werkdag besteld, morgen gratis bezorgd

Gratis retourneren binnen 30 dagen

Een vraag over een van onze USB-C producten?

Onze klanten beoordelen ons en onze USB-C Hubs met een 9.1!

beoordeling-usb-c-adapters.nl

De Dell XPS 13, XPS 15, Latitude Laptops met USB-C

Een USB-C Adapter voor uw Dell XPS kopen? Of een USB-C Hub of Docking Station voor uw Dell XPS gezocht? Dell is oude speler die zowel op de persoonlijke als zakelijke markt actief is. De Dell Vostro is het instapmodel voor dagelijks gebruik zoals emailen en sociale media. De Dell Latitude is het middenmodel tussen een goede prijs en performance. Het topmodel is de Dell XPS waarmee je zonder problemen foto’s en video’s bewerkt. Tevens biedt Dell volledig uitgeruste laptops en 2-in1 Hybride Modellen.

Dell XPS model met USB-C

Ook heeft Dell Laptops te koop met de nieuwste processoropties, ruim voldoende poorten en verbindingen en alle essentiële functies voor dagelijks computergebruik. De Dell XPS is ontworpen voor uitzonderlijke prestaties, met beeldschermen met de hoogste resolutie, ongelofelijke ontwerpkwaliteit, unieke materialen en krachtige functies. Geniet van de ultieme persoonlijke theater-ervaring met Dell Cinema, met ongelofelijke kleuren, geluid en streaming. De Dell XPS heeft een enkele USB-C poort die opladen vaak ondersteunt.

Verschil tussen de oude USB (2.0 tot en met 3.0) en de USB-C (Type-C 3.1) en Thunderbolt 3

Het verschil tussen USB 2.0 tot en met USB3.0 aan de ene kant en het nieuwe Thunderbolt 3 & USB-C is dat waar de eerste gebruik maakt van poorten met vierkante uiteindes, de laatst genoemde gebruikmaakt van poorten met ronde uiteindes. Het verschil tussen Thunderbolt 3 en USB-C is dat Thunderbolt 3 het complete pakket aan mogelijkheden met USB-C aanbiedt, en apparaten met USB-C maar zonder Thunderbolt 3 dit niet automatisch aanbieden. Lees ook meer over “wat is usb-c?

De poortvorm is hetzelfde (met ronde uiteindes). Deze twee zijn compatibel met elkaar, je kunt een USB-C apparaat uitsluiten op Thunderbolt 3 en andersom (het is immers dezelfde vorm poort). Echter kan je met een USB-C poort niet alles wat je met een Thunderbolt 3 poort kan. Hierdoor kun je wellicht niet gebruik maken van bijvoorbeeld de maximale data overdrachtssnelheid, die bij Thunderbolt 3 hoger ligt.

Thunderbolt 3 is dus een technologie die het maximale uit jouw USB-C poort haalt.